Informații publice care se comunică din oficiu
Actele normative care reglementeaza organizarea și funcționarea Primăriei comunei Helegiu
- OUG nr.57/2019 prinvind Codul administrativ cu modificarile si completarileulterioare;
- Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ cu modificările ulterioare;
- Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică;
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 227/2015, privind Codul fiscal ;
- Legea 53/2003, Codul Muncii
- Legea 273/2006,privind finantele publice locale cu modificările și completările ulterioare;
Structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al Primăriei comunei Helegiu
- Organigrama instituției – aprobată prin Hotărâre de Consiliul Local;
- Regulamentul de organizare și funcționare – aprobat prin Hotărâre de Consiliul Local;
- Programul de funcţionare:
- de luni- vineri , între orele: 08.00-16.00
- Program de audiențe
- Primar, dl Măgdălina Ion : marti de la 9.00-12.00
- Viceprimar, dl Drug Gheorghe : joi de la 9.00-12.00
- Secretar general , d-na Mariana Spiridon : miercuri de la 9.00-12.00
- Înscrierile pentru audiente se fac de luni-vineri , intre orele 8.00-16.00, la Compariment Relatii cu Publicul
- Persoană responsabilă cu difuzarea informațiilor de interes public:
- Tudor Mariana
Coordonatele de contact
- Denumire: Primăria comunei Helegiu
- Sediul: loc. Helegiu ,Str.Pr.Constantin Badiu nr.29,comuna Helegiu, județul Bacau
- Telefon: 0234.333000, Fax.0234.333420
- E-mail primarhelegiu@yahoo.com
- Site : ro.
Lista documentelor de interes public produse si/sau gestionate de Consiliul Local Helegiu /Primarul comunei Helegiu /aparatul de specialitate al primarului, altele decat cele puse la dispozitie din oficiu si care se comunica in condițiile art. 7 din Legea nr. 544/2001
- Hotărârile cu caracter normativ ale Consiliului local Consiliul Local Helegiu şi procesele-verbale ale sedintelor ordinare si extraordinare ale Consiliul Local Helegiu (hotărârile Consiliului local care au caracter individual se comunică numai persoanelor interesate sau organelor /instituţiilor care potrivit competenţelor au dreptul să solicite astfel de informaţii);
- Minutele dezbaterilor publice;
- Dispozitiile cu caracter normativ emise de Primarul comunei Helegiu (dispozitiile primarului cu caracter individual se comunică numai persoanelor interesate sau organelor /instituţiilor care potrivit competenţelor au dreptul să solicite astfel de informaţii);
- Expunerile de motive, rapoartele de specialitate, referatele care stau la baza emiterii / adoptării actelor administrative cu caracter normativ;
- Rapoartele anuale întocmite conform Legii 52/2003privind transparenţa decizională şi Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
- Componenţa nominala a Consiliul Local Helegiu, inclusiv apartenenta politica si a comisiilor de specialitate;
- Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Local, regulamentul de organizare si functionare al aparatului de specialitate al primarului, regulamentul de organizare si functionare al serviciilor publice aflate in subordinea Consiliului local, regulamentul de ordine interioară;
- Rapoartele anuale de activitate intocmite de catre consilierii locali ;
- Documente care conţin date statistice la nivelul unitatii administrative teritoriale;
- Raportul primarului privind starea economico-sociala si de mediu acomunei Helegiu ;
- Bugetul local de venituri si cheltuieli;
- Bilantul contabil;
- Contul de executie bugetara;
- Situaţii privind stadiul lucrărilor de investiţii;
- Publicaţiile de vânzare în cadrul procedurii de executare silită;
- Publicaţiile de căsătorie;
- Citaţiile trimise de instanţele judecătoreşti în cadrul procedurii de citare prin afişare;
- Declaraţiile de avere şi interese depuse conform Legii nr.176/2010;
- Lista actelor normative potrivit carora primarul poate constata contraventii si aplica sanctiuni;
- Lista imputerniciţilor primarului care pot constata contraventii, aplica sanctiuni si domeniile de activitate;
- Planul urbanistic general, regulamentul de urbanism, planurile urbanistice zonale, planurile urbanistice de detaliu, planurile de situatie ;
- Documentatiile cu caracter tehnic, documentatiile de urbanism si amenajarea teritoriului, precum si celelalte reglementari urbanistice care au stat la baza autorizatiilor de construire/desfiintare (se pot consulta exclusiv la sediul Primariei, numai de cei care pot face dovada ca sunt directi interesati sau potential afectati de prevederile acestora);
- Lista certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire/desfiintare eliberate;
- Nomenclatorul stradal ;
- Situatia statistica privind activitatea de stare civila: numarul nasterilor, casatoriilor, deceselor si alte asemenea;
- Lista beneficiarilor venitului minim garantat. Activitatile si locurile in care se presteaza munca in folosul comunitatii, fisa de prezenta a beneficarilor ajutorului social;
- Documentaţii privind vanzarea/cumpararea, inchirierea, concesionarea, dare in folosinta gratuita a unor imobile din domeniul public/privat al comunei Helegiu;
- Documentaţii de expropriere a terenurilor pentru cauză de utilitate publică;
- Documente privind organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante;
- Nivelul impozitelor si taxelor locale stabilite conform hotararilor Consiliului local, facilitatile fiscale de care beneficiaza anumite categorii de cetateni, informatii care privesc aplicarea Legii privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Relatii de colaborare sau parteneriat cu autorilatile publice din ţara si din strainatate, infratirea cu alte comunitati din strainatate, programul vizitelor bilaterale;
- Lista certificatelor de producator eliberate;
- Lista societatilor comerciale care functionaza in raza administrativa a comunei Helegiu;
- Caitele de sarcini care stau la baza organizarii si desfasurarii licitatiilor publice;
- Lista achizitiilor publice, servicii si lucrari;
- Informatii privind activitatea cultural-sportiva desfasurata pe teritoriul orasului;
- Documente privind relaţiile cu O.N.G-uri, programe si colaborari;
- Registrele agricole;
Lista documentelor care se excepteaza de la accesul liber al cetãţenilor
- Informaţiile din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, dacă face parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii.
- Informaţiile privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii.
- Informaţiile privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală ori industrială , precum şi principiului concurenţei loiale, potrivit legii.
- Informaţiile cu privire la datele personale, potrivit Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
- Informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare.
- Informaţiile privind proceduri judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces.
- Documentele cu caracter personal care insotesc hotararile Consiliului local si dispozitiile primarului ;
- Deliberarile Consiliului local in care, potrivit legii, s-a stabilit ca acestea sa nu fie publice, precum si documentele intocmite in aceste situatii ;
- Documentele de stare civila care privesc statutul civil al persoanei ( acte de nastere, de casatoriei, de deces, mentiunile referitoare la modificarea statutului civil al persoanei si alte asemenea , cu exceptia situatiilor statistice, si a altor situatii reglementate de lege ;
- Certificatele de urbanism si autorizatiile de construire ;
- Informaţiile a cãror publicitate prejudiciazã mãsurile de protecţie a tinerilor ;
- Dosarele de audit public intern, conform prevederilor Ordinului M.F.P. nr. 38/2003pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern, cu modificările şi completările ulterioare
Modalitati de contestare a deciziei autoritatii sau institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de intres public solicitate
Art. 22 din Legea 544/2001
(1)In cazul in care o persoana se considera vatamata in drepturile sale, prevazute in prezenta lege, aceasta poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice. Plangerea se face in termen de 30 de zile de la data expirarii termenului prevazut la art.7din legea 544/2001.
(2)Instanta poate obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile de interes public solicitate si sa plateasca daune morale si/sau patrimoniale.
(3)Hotararea tribunalului este supusa recursului.
(4)Decizia curtii de apel este definitiva si irevocabila.
(5)Atat plangerea, cat si recursul se judeca in instanta,in procedura de urgenta si sunt scutite de taxa de timbru.